اخبار

شورای عالی پژوهشکده های دانشگاه برگزار شد

شورای عالی پژوهشکده های دانشگاه برگزار شد

جلسه شورای عالی پژوهشکده های دانشگاه با حضور ریاست و معاون تحقیقات و فناوری، مدیر پژوهش، روسای دو پژوهشکده، روسای مراکز تحقیقاتی و دیگر اعضا در روز چهارشنبه 17 دیماه 99 در مرکز توسعه دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درجلسه شورای عالی پژوهشکده های دانشگاه :

رسالت اصلی دانشگاه ارتقا ابعاد آموزشی و تحقیقاتی است اما متاسفانه به دلیل بحران های متعدد از جمله کووید ۱۹، باید مشکلات بخش بهداشت و درمان رسیدگی می شد

راه پیشرفت کشور توجه به تحقیقات و فناوری است اما این تحقیقات باید هدفمند و جامعه محور  و در راستای رفع مشکلات جامعه باشند.

مشکل تحقیقات در کشور این است که محققان تحقیق را به صورت سلیقه ای انجام می دهند، در حالی که تحقیق باید نظام مند باشد و تنها در این صورت است که موجبات پیشرفت را در زمینه های مختلف فراهم می سازد.

برای اینکه این تحقیقات هدفمند شوند مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده  و پژوهشگاه در دانشگاه های کشور راه اندازی شده است. این کار اصولی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز  آغاز شده است.

مقالات ارائه شده توسط اعضای هیات علمی پژوهشی دانشگاه هم از نظر کیفیت کار و هم از لحاظ تجهیزات و امکاناتی که در دانشگاه وجود دارد نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. البته برای پیشرفت و موفقیت بیشتر در این زمینه مراکز تحقیقاتی بایستی در یک راستا فعالیت نمایند. عدم ارتباط اعضای هیات علمی پژوهشی، بالینی و علوم پایه از دیگر چالش هایی است که در بحث پژوهش با آن مواجه هستیم. البته با پیگیری های انجام شده موافقت اصولی با راه اندازی پژوهشگاه بعد از پژوهشکده سوم ان شاالله صورت می گیرد و آینده پژوهشکده ها با ایجاد این  پژوهشگاه، بهتر خواهد شد.

 

دکتر رضا خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه:

 در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال های اخیر در زمینه پژوهش و تحقیقات پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم. اعضای هیات علمی پژوهشی در طرح های تحقیقاتی مشارکت دارند و در حال حاضر ۱۸ طرح توسط این اعضا ارائه شده و در حال پیگیری می باشد.

با فعالیت های صورت گرفته، تعداد مقالات چاپ شده در سال ۲۰۱۹ به ۹۲۱ مقاله رسیده است که از این تعداد ۷۰۸ مقاله ISI ، تعداد ۱۱۲ مقاله Pubmed و ۶۷ مقاله نیز در Scopus نمایه شده اند.

هدف از راه اندازی پژوهشکده این است که باید برنامه بلندمدت و میان مدت برای پژوهش ها وجود داشته باشد و پژوهش ها به صورت انسجام یافته باشد. در حال حاضر دو پژوهشکده فعال در دانشگاه وجود دارد و امیدواریم با اقدامات و پیگیری های انجام شده، پژوهشکده سوم دانشگاه نیز به ثبت برسد.

 پس از صحبت های رییس و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، روسای دو پژوهشکده نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده، دغدغه ها، کمبودها و مشکلات موجود در پژوهشکده ها را ارائه نمودند.

۲۳ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید